Dzieci i bajki

Quizy

Zabawki w trzecim roku życia Drukuj Email

Zabawki dla dzieci w trzecim roku życia

 

W tym wieku dzieci powoli opanowują i nieustannie ćwiczą mowę oraz umiejętności manualne.

Zaczynają odkręcać i dokręcać pokrętła w różnych zabawkach, uczą się najpierw rozpinać a następnie zapinać guziki, coraz chętniej sięgają po kredki i kartki.

 

Dobrym prezentem dla dziecka w trzecim roku życia są wszelkiego rodzaju artykuły papiernicze (ostrożnie z nożyczkami – jeżeli już to o zaokrąglonych końcach) – kredki, pisaki, blok rysunkowy, plastelina, modelina, farby itp.

Jeżeli już decydujemy się na używanie nożyczek (o zaokrąglonych końcach), to od samego początku uczmy dziecko zasad używania ich i zwracajmy uwagę na każde niebezpieczne zachowanie – wymachiwanie nimi czy próby biegania z nożyczkami. Uczmy je od samego początku, że z nożyczkami nie wolno biegać, a trzeba powoli iść i koniecznie należy trzymać nożyczki ostrzem do dołu.

Ucząc tego dzieci od samego początku i powtarzając im to za każdym razem gdy będą sięgać po nożyczki, mamy większą szansę na to, że nie zrobią sobie krzywdy jak będą już większe i czasami same, bez naszej wiedzy, sięgną po nie.

 

Dzieci coraz częściej bawią się już w konkretne zabawy przedstawiające różne zawody, które bądź znają z życia (np. mama jest fryzjerką, albo tata strażakiem), albo znają z książeczek czy telewizji. Można więc sprezentować im bardzo proste zestawy do zabawy w dom, lekarza itp.

Dziewczynki najchętniej bawią się lalkami i ich domkiem, a chłopcy coraz częściej wybierają zabawy samochodzikami czy udeżają gumowym młotkiem bawiąc się, że przybijają gwoździe. Wszystko oczywiści zależy od dziecka, bo są przecież dziewczynki, które bardziej od lalek wolą wyścigi samochodzikami i chłopcy, którzy wcale nie chcą bawić się w straż pożarną, a za to wolą przygotować bal dla lalek.

 

Również w tym wieku dużym uznaniem cieszą się książeczki. Jeszcze bardzo interesujące są obrazki, ale coraz większą uwagę przywiązują też do treści.

Jednak treść nie może być za skomplikowana, bo szybko się znudzą nie rozumiejąc o co chodzi. Czytając dzieciom bajki dajmy im możliwość pytania o to, co ich interesuje, nawet gdybyśmy mieli przerwać czytanie. Często po zakończeniu czytania dzieci nie pamiętają już co ich tak zainteresowało i o co chciały zapytać.

Są także dzieci, które wcale nie chcą siedzieć grzecznie obok osoby, która czyta i patrzeć na obrazki, ale to nie znaczy, że mamy im nie czytać. Takie dzieci często lubią bawić się w czasie czytania, np. kolorować, rysować czy układać klocki, i to wcale nie znaczy, że nas nie słuchają. Wręcz przeciwnie, z czasem same przychodzą i proszą o przeczytanie bajki.

 

Zaproponować można także takiego typu zabawki, jak: proste puzzle, instrumenty muzyczne, zwierzątka (plastikowe, o żywe lepiej zapytać wcześniej opiekunów dziecka, bo dziecko w tym wieku raczej samo nie będzie się nim zajmowało i cała praca spadnie na opiekunów), drewniane klocki czy laleczki, pacynki, kukiełki do zabawy w teatrzyk.

 

 

 

www.ases.pl

 

Dzieci, zabawki i zabawy

Pogoda

statystyka