Zabawki w drugim roku życia Drukuj

Zabawki dla dzieci w drugim roku życia

 

W tym wieku każde dziecko to mały „wielki” odkrywca wszystkiego co się rusza i wszystkiego co można wprawić w ruch. W tym przedziale wiekowym każde dziecko już dość sprawnie się porusza – albo już chodzi, albo świetnie raczkuje. Pozwala to im na poznawanie świata z nowej perspektywy – nie z pozycji kolan mamy czy łóżeczka, ale z wysokości kilkudziesięciu centymetrów.

I cały świat jest dla nich fascynujący, szczególnie te zabawki, które się ruszają i te, dzięki którym dziecko może poćwiczyć zdolności manualne zdobyte we wsześniejszym okresie życia.

 

Dzieci nadal lubią bawić się zabawkami, które służyły im w pierwszym roku życia, a do tego dochodzą wszelkiego rodzaju zabawki, które ułatwiają naukę chodzenia albo jeżdżenie na nich czyli samochodziki czy konie na biegunach (lub inne zwierzątka na biegunach).

 

Można tutaj zaproponować wszystkie zabawki, które się ruszają, a najlepiej takie, które dziecko samo musi wprawić w ruch, czyli kolorowe bączki, piłki czy zabawki na kiju, które może dziecko przed sobą pchać.

Bardzo wiele można spotkać zabawek, które dziecko ma ciągnąć, a nie pchać. Są one dobre pod warunkiem, że ktoś inny taką zabawkę ciągnie, a dziecko idzie za nią. Jest tak dlatego, iż dzieciom przede wszystkim największą frajdę sprawia patrzenie na zabawkę jak się rusza, jak np. obracają się kolorowe kółka, a ciągnąc zabawkę nie zobaczy tego, albo będzie często się obracało, co może być niebezpeczne, gdy nie zauważy ściany czy krzesła.

 

W drugim roku życia dzieci fascynują wszelkie zabawki, w których trzeba mniejsze części w odpowiedni sposób umieścić w większym pojemniku. Na początku będzie to wkładanie klocków do wiaderka, a później układanie ich jeden na drugim. A stąd już mały krok do układania różnych bardzo prostych konstrukcji z klocków. Także proste puzzle piankowe z jednym lub dwoma elementami będą cieszyły się dużym zainteresowaniem.

 

Dzieci w tym przedziale wiekowym zaczynają interesować się obrazkami w książeczkach, szczególnie tymi dużymi i wyraźnymi. Chodzi o to, aby nie było na jednej stronie dużo małych elementów, bo dziecko i tak nie będzie tym zainteresowane (wszystko zlewa się dziecku w jedną kolorową plamę). Idealne są tutaj książeczki z grubymi, tekturowymi kartami przedstawiające na każdej karcie np. jedno zwierzątko.

 

 

 

www.ases.pl